Zamanınızı daha iyi yönetebileceğinize dair planlar yapmadan önce önemli olan, hangi alanlara daha çok zaman ayırmanız gerektiğini bilmektir. En önemli olan alanı başa alıp, ona yönelik çalışmalar yapmak, daha rahat bir uygulama planı hazırlamanıza imkan sunacaktır.
ÖNCELİKLERİNİZ
1.Asli görevinizin ana unsurlarını bildiğinizden emin misiniz?
2.Hayatınızın hangi alanına ne kadar vakit ayırdığınızı biliyor musunuz?
3.Bu yıl içinde, önümüzdeki 3 ve 5 yıl içinde ne yapmak istediğinizi biliyor musunuz?
4.Hangi görevin daha önemli olduğunu rahatlıkla belirleyebiliyor musunuz?
5.Rutin işlere gerektiğinden fazla vakit ayırıyor musunuz?
6.Önemli konulara yönelik düşünce ve planlama faaliyetlerine ayırabilecek yeterli zaman bulabiliyor musunuz?
AŞIRI ÇALIŞMA
7.İşin zamanında yapılmasına yönelik stres ve endişe yaşıyor musunuz?
8.Gerçekten yapacak çok işiniz olup olmadığını biliyor musunuz?
9.Çok meşgulken bile ekstra işlere “evet” diyor musunuz?
10.İş uğruna sosyal faaliyetlerinizden vazgeçer misiniz?
GÖREVLENDİRME
11.İşleri başkalarına vermektense kendiniz mi yapmayı yeğlersiniz?
12.Belli işleri yapılmak için diğerlerine vermeyi işinizin önemli bir parçası olarak görüyor musunuz?
13.İşin nasıl verilmesi gerektiğini planlıyor musunuz?
14.Verdiğiniz işleri yapan kişiler o iş üzerinde çalışırken onları yetiştirmek ve destek olmak konusunda istekli misiniz?
PLANLAMA
15.Ekstra bir iş yapmak için zamanınız olup olmadığından her zaman haberdar mısınız?
16.Eve iş götürüyor musunuz ya da işi bitirmek için geç saatlere kadar işte kalıyor musunuz?
17.Bir gün içinde yapmak zorunda olduğunuz işin hepsini bitirmenin imkansız olduğunu düşündüğünüz oluyor mu?
18.Randevularınıza sık sık geç kalır mısınız?
TEKNİKLER
19.İşlerinizi sık sık yarına bırakır mısınız?
20.Bir sohbeti bitirmeyi zor bulduğunuz anlar oluyor mu?
21.Telefon konuşmalarının ya da kişilerin sizi işinizden alıkoymasına izin verir misiniz?
22.Toplantıların zaman kaybı olduğunu düşünür müsünüz?
23.Uğraşmanız gereken çok sayıda okunacak belge var mı?
Bu sorulara “doğru” ya da “yanlış” diye cevap vermeyeceksiniz. Bu çalışma sadece size faydalı olabilecek metodları belirlemeye yöneliktir. Aynı zamanda hangi alanlara daha çok zaman ayırmak istediğinizi de öğrenmiş olacaksınız.
“Evet” denecek sorular: 1,2,3,4,6,8,12,13,14 ve15“
Hayır” denecek sorular: 5,7,9,10,11,16,17,18,19,20,21. 22 ve 23
GERÇEKTEN İŞİNİZ ÇOK MU?
1.İşteki hedeflerinizi biliyor ve işlerinizle öncelik sırasına göre ilgilenebiliyor musunuz?
2.İşlerinizin nihai hedeflerinize ne derecede katkıda bulunduğunu biliyor musunuz?
3.Günlük ve haftalık planda, neyi, hangi sıraya göre yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
4.Bir işe başlamadan önce onu ne kadar sürede bitirebileceğinizi biliyor musunuz?
5.Hedeflerinize ulaşmak için haftada kaç saat çalışmak zorunda olduğunuzu biliyor musunuz?
6.Mümkün olduğu kadar diğerleri ile iş paylaşımı yapıyor musunuz?
7.İşlere zamanında mı başlıyor, yoksa onları erteliyor musunuz?
8.Telefon konuşmalarını en aza indirebiliyor musunuz?
9.Beklenmeyen görüşme ve konuşmaların önüne geçebiliyor musunuz?
10.Yemek arası ve küçük molalar verebiliyor musunuz?
11.Eğlence ve dinlenmeye yeterli zaman ayırabiliyor musunuz?
12.Diğer aile bireyleri ile ev işlerini paylaşabiliyor musunuz?
Eğer yukarıdaki soruların çoğuna “evet” dediyseniz ve buna rağmen halen yapacak çok işiniz varsa, gerçekten aşırı çalışma sorunu ile karşı karşıyasınız demektir.