Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 3’ncü Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri törenine katılarak dereceye giren proje sahiplerine ödüllerini verdi. Avcı, “Bu programı gerçekleştirirken amacımız da herhangi bir yerde yapılan iyi bir uygulamanın örnek olması ve diğer illerde, diğer okullarda da uygulanması” dedi.
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından Başkent Öğretmenevi´nde düzenlenen törendeki konuşmasına, ödüller için başvuru yapan bütün okulları, öğrencileri ve öğretmenleri tebrik ederek başladı. Ödüller için 1047 projeyle başvuru yapıldığını belirten Bakan Avcı, bu tür düzenlemelerde sıralama yapmanın çok zor olduğuna değinerek şöyle dedi:
“O nedenle, biz pek çok alanda yaptığımız çalışmalarda, diyelim resim yarışmalarında, artık yarışma kavramını da bir tarafa bırakarak şölene dönüştürmeye ve tüm katılımcıları bir şekilde ödüllendirmeye; birinci, ikinci ve üçüncü tabirlerini mecbur kalmadıkça kullanmamaya çalışıyoruz.”
Törende, 1047 çalışmanın tamamının paylaşılamayacağı için, 88’inin bölgesel düzeyde, 15’inin de bakanlık düzeyinde tanıtıldığına değinen Bakan Avcı, “Vaktimiz ve yerimiz müsait olsa 1047 eserin tamamını kamuoyuyla paylaşmak isterdik” dedi.
Bakan Nabi Avcı, bazı projelerin uygulanmasıyla performansın çeşitli şekillerde ölçülebildiğini, bu ölçümün sadece pilot uygulamaya ilişkin rakamlar ve yüzdeler olduğunu söyleyerek, “Biz bu programı gerçekleştirirken amacımız da herhangi bir yerde yapılan iyi bir uygulamanın örnek olması ve diğer illerde, diğer okullarda da uygulanması. Dolayısıyla okul düzeyinde bir projenin toplumsal etkisi için 20-30 binle çarpmamız gerekir. İl ölçeğinde yapılan bir proje ise bunu da 81 ile çarpmak gerekir. Dolayısıyla burada büyük bir sinerji yatıyor” diye konuştu.
Avcı, konuşmasının sonunda “Bakanlığımızın yerleştirmeye çalıştığı bir yenilik de ‘az laf, çok iş.’ Asıl kahramanları görelim” diyerek ödüle layık görülenlere hediyelerini verdi.
Hangi iller ödül aldı?
“Öğretim Yöntem ve Teknikleri” kategorisinde “Xxxxx Ders” isimli proje ile İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü, “Tam Öğrenme Merkezleri Projesi” ile Kayseri İl Millî Eğitim Müdürlüğü, “Tarih Öğretiminde Yenilikçi Yöntemler” projesiyle Fethiye İmam HatipAnadolu Lisesi’ne ödül verildi.
“Sanatsal, Kültürel, Sportif ve Çevreci Faaliyetler” kategorisinde, “Değerlerinle Yaşa, Değerli Kal Eğitimi” projesiyle Antalya İl Millî Eğitim Müdürlüğü, “Eğitim Müzesi” projesiyle Bergama 14 Eylül İlkokulu, “Eğitim hareketi” isimli projeleriyle Sivas İl Millî Eğitim Müdürlüğü ödüle layık görüldü.
“Eğitim Öğretime Erişim ve Yönlendirme” kategorisinde, Ankara Eryaman Şehit Rıfat Çelik İlkokulu’na “Elim Sende” projesiyle, Yenimahalle Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne “Okuldan Sektöre” projesiyle, Bakırköy Adalet Anaokulu’na “Cezaevinde Anaokulu” projesiyle ödül kazandı.
“Serbest” kategoride ise Adana İl Millî Eğitim Müdürlüğü “ADABİS” projesiyle, Sincan Çokören Satılmış Yılmaz Ortaokulu “Kapı Sabitleme Kilit Sistemi” projesiyle, Tokat İl Millî Eğitim Müdürlüğü de “Çok Dilli Çok Kültürlü Kafe” projesiyle ödüle layık görülen projeler arasında yer aldı.
“Okul İdaresinin Geliştirilmesi” kategorisinde Antalya, Kütahya ve Tokat İl Millî Eğitim Müdürlüğü ödül aldı.